Nieuw! Dit is de eerste gast blog op onze site en deze Honda heeft ook nog eens een historie met CLC, waarom? Lees meer:

De Honda CX500 Toys Are Us, een kleurrijke machine die al de nodige modificaties had gehad. Gebouwd om speelgoed te zijn, want wie houdt er nou niet van speelgoed!? Echter vonden wij, 3 jonge vrienden, dat deze motorfiets toch meer verdiende en besloten dit te gaan realiseren! Onder de naam van MY Customs hebben wij deze motorfiets aangepakt.

3

Eenmaal overgekocht van Laurens, van Classic Life Cycles, die de CX500 omgebouwd heeft in 6 weken tijd met een beperkt budget, begon het 3 maanden proces die deze motorfiets een compleet nieuw jasje heeft gegeven. Het plan was om te gaan voor een moderne look, maar niet te vergeten dat het een oudere motorfiets is, dus met oldskool details.

Laurens had al veel modicaties gemaakt, namelijk een compleet andere voorvork van een Suzuki erin pas gemaakt, diverse spacers gedraaid, het subframe veranderd, nieuwe remmerij en een goed lopend motorblok gemonteerd die ongeveer 40.000 km gedraaid heeft.

4

Toen eenmaal de motorfiets (na de nodige heerlijke proefrondjes gereden te hebben in de buurt) op de motorbrug stond, is deze weer compleet uit elkaar gehaald. Ideeën waren er al inmiddels genoeg om deze cx500 een stuk bruter te maken, zo ook voor de kleurstelling, maar de volgende beslissingen over de kleuren waren doorslaggevend: een mooie grijze Audi kleur voor op de tank, Upholstery in cognac leder en de rest simpel zwart.

5

Over de rest werd ook veel nagedacht. Eén ding was zeker, er moesten een hoop nieuwe onderdelen opkomen en veel Custom onderdelen gemaakt worden. Zo werd er een grote bestelling gedaan bij winkels en werden er Custom onderdelen gemaakt uit plaatstaal.

De accu is verplaatst onder het motorblok als de elektra, onder het zadel, beiden in een Custom bakje. Het contactslot is verplaatst onder het zadel, welke nu gestart kan worden als een auto! Sleutel omdraaien en rijden!

11

Diverse beugeltjes en plaatjes, zoals voor de km teller, zadelplaat, de tankpads en de kentekenplaat houder, werden uit eigen hand vervaardigd. De uitlaatbochten werden verlengd, daar zijn 2 Hooligan dempers op gemonteerd die laten weten dat de motor er is. Het geeft een heerlijk geluid met een mooie roffel.

Aan de achterkant is een strip op het frame gemaakt, waar een led strip op gekomen is voor het achterlicht, deze heeft geïntegreerde knipperlichten. Aan de voorkant zijn de knipperlichten, via kleine beugeltjes, naast het blok gemaakt.

2

Er is gekozen voor een glanzend zwarte koplamp met helder glas. Daarvoor zit, op de oude plek waar eerst het contactslot zat, een Daytona KM teller. Voor de rest is het zo clean mogelijk gehouden!

8

12

Werkelijk alles is opnieuw in de lak gezet, zo is ook het blok deels uit elkaar geweest, veel nieuwe pakkingen en keringen moesten daarvoor vervangen worden om het motorblok het uiterlijk te geven die hij verdient. Uiteraard heeft de motorfiets ook een grote onderhoudsbeurt gekregen, denkend aan schoonmaken en afstellen carburateurs, vervangen olie, olie filter, open luchtfilters, carterontluchting filter, koelvloeistof, bougies, gaskabel, rubberen leidingen, etc. De bedrading is gedaan door Jeroen, van Classic Kabelboom Company, welke een nieuwe draadboom heeft gemaakt.

6

De Upholstery is gedaan door Marcel van Miller Kustom Upholstery. De zadelplaat en de tankpads werden bekleed met een cognac gekleurd leer, welke met een diamond stitch een oldskool uiterlijk heeft gekregen. Later kwam daar nog de rubberen handvatten bij die bekleed zijn met de zelfde kleur leer.

10

Al met al is het een zeer gave motorfiets geworden! Wij hebben er met veel plezier aan gewerkt en hopen dat de volgende eigenaar er net zo veel plezier van zult hebben als wij hebben gehad de afgelopen maanden!

1

Toys Are Us nog eens bekijken?
http://classiclifecycles.nl/honda-cx500-toys-are-us-laurens-olijve-clc/

MY Customs,
Mitchel, Youp en Nick.

Laurens (Classic Life Cycles): Ik had gewoon een leuke brommer gebouwd voor weinig geld, maar deze jongens hebben het wel echt even een stukje beter aangepakt! Te gekke fiets geworden, zeer netjes afgewerkt en die kleur! Helemaal te gek, jammer dat ik hem niet meer terug krijg;), hopelijk heeft de volgende eigenaar er veel plezier van, dikke duim omhoog voor Mitchel, Youp en Nick!

Tekst & foto’s MY Customs